Stolt!

Ja är stolt! Över mig själv och över mina hundar.
Jag äter bättre och jag tränar, crosstrainer och magövningar, tappat nästan 5 kg onödig vikt! Jag har rätt att vara stolt! Dessutom har jag just tagit "fartrekord" på Crosstrainern, 5 km på 13.35, tävlar enbart mot mig själv men jag är en bra motståndare vissa dagar...
Jag har fixat allt på utbildningen hitintills. I höstas var de tungt efter att ha kuggat en tenta, men den har jag ju fixat nu! Och "alla" tentor och grejer efter de. Snart är de praktik, första gången för mig då jag ska ut i vården. Spännande, men samtidigt lite "läskigt"..

Cherry var en klippa i helgen som var. Hon lyssna på vad jag sa, om än för bra nått lopp... Och hon springer på, åt inte upp backen osv. I år ska vi försöka ÖKA farten och MINSKA gräsätande.
Vi ska jobba mer ihop! Matten ska ge BÄTTRE och TYDLIGARE signaler till hunden! Och jag ska SPRINGA! Tillsammans ska vi göra de!

Mest stolt är jag ändå över min Caliber! Jag som målat upp ett problem efter hans lilla "grinighet" i höstas på kursen. Men han är inte bråkig, han är snäll! Han jobbar när jag ber honom och han ligger snällt när inte jag gör nått. Idag var han med på utställning och låg platt på marken, och de var folk som klev över hans svans och barn som nästan sprang på honom. Jag är glad han är min. Borde slå mig själv som trott att han är bråkig. En stooooooooor hane modell häst (nästan) kom fram och hälsa på honom med.. typ irlänsk varghund. Caliber satt som ett litet ljus då, STOOR var den tyckte han nog;)
Han tog inte ens korvbrödet ur barnets hand som var i hans noshöjd;) Hade han bara räckt ut tungan hade han haft den;) hehe...

Fot ville han inte gå idag där borta men jag tror faktiskt att även jag var okoncentrerad... Han skötte sig så bra i övrigt så foten skiter vi i! Imorgon blir de krokom och träning tänkte jag! lite bättre förutsättningar!

Nu ska jag fotsätta vara stolt och gå och äta middag.

Kram hej



Kommentarer
Postat av: sofie

NI KAN NI! duktiga :D

2010-03-20 @ 21:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0