Sol, "värme" och en underbar Caliber

Tackar gudarna för detta strålande väder vi fast nu i några dagar!

Men idag tänker jag skriva om min yngling. Han som imponerar på mig. Så mycket träning har han inte fått men av de han får så snappar han upp otroligt! Vi tränar inte varje dag men varje vecka nu i alla fall. Inte timmvis utan små stunder och jag njuter av hans framsteg.

Vi tränar mest lydnad just nu, lite inne och lite ute och det är faktiskt rktigt kul (ja de var jag själv som skrev de).
Jobbar på foten i små sekvenser och de går faktiskt frammåt. Vänstersvängarna är svårast, inte för hunden, han tar med sin rumpa! MEN jag vet inte hur jag ska gå i svängen...  Språngmarsh har vi aldrig testat än men de hinns väl!
Läggande under gång börjar funka fin fint, nu ska jag bara behålla de snabba "liggena".
Ställande började vi med idag. Jag går baklänges och Caliber mot mig. Först provade han givetvis att slänga sig ner i ligg.. Men han bjöd mig många Ståenden.

Sen ÄNTLIGEN tar han apporten frivilligt och håller den!:D Han kan han! Och även när han kommer springande med kongen och man säger håll så stelnar han och håller utan att tugga.. SEGER!!!! De är en bit kvar men ändå!

Så har vi Agilityn då. Inte lika från klarhet till klarhet men han lär sig snabbt. Tyvärr tror jag de kommer blir lite fort och fel i den hemska klass 1 när man ska springa fort frammåt... DESSUTOM ska jag springa!
Cherry är snabb! Men Caliber har ett sånt tryck i sitt steg så de känns som att han är snäppet värre... Vi får se..
Igår körde vi staket och vad var svårt med de undrar Caliber.. Tunnlar är de vi måste jobba på, han ser dom inte alls...  
Slalomen manglar han sig igenom. Inte som Cherry som har "studds-studds-studds" genom hela slalomen.. Vet inte vad som går snabbast, ser ju ut som att han ska fastna runt pinnarna:P hehe..

Vallningen ligger nere just nu:( TRIST ÄR DE...
Idag när vi höll på med fåren strök han runt utanför hagen och höll koll.. Då fåren vart springiga så sa han ett bestämt *voff*. Han skulle hjälpa han, dock från utsidan.. Vi skulle känna igenom dem alla och ge selen.. Kanske jag borde tagit in honom där och lagt honom i hagen så hade de säkert varit lugnare. Normalt när man har in honom så står de ju i en klunga och inte utspritt så.. Men han känns så ung och orutinerad än.. senare i år ska han allt få hjälpa en del.

Hur som, jag är nöjd med min lill pojk. han utvecklas och han lär. En mysprupp utan dess like men samtidigt så är han med på ALLT jag ber om!
Se ett helt inlägg om hur nöjd jag är:P

Kommentarer
Postat av: Carro & co

Duktiga cailber pojken :)

2010-03-07 @ 10:34:29
URL: http://www.cefeus-kelpie.com/carro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0