Fjärde februari i Lundsjön...

Jag hade rätt, de kom kaninungar i kylan idag. En var dock väldrigt frusen och låg utanför boet, men Marcus stoppa ner handen i boet och konstaterade att de var ett gäng. han gissa på 5-6 men de var en gång in så vi vet inte;) Bilder kommer när de är äldre;) kallt och jävligt ute så jag har inte mage att ta ut dem ur de varma boet...
Hoppas på massa rööööda fina! De är Rödluvan och Baltazar som blivit föräldrar;)

Idag har båda bebbarna varit hemma. FULL FART hela morgonen och förmiddagen.. Flicka är en ny Ami, lika som när hon var valp.. Springer åt motsatt håll ute för att kolla upp nått och sedan komemr hon som ett skott.. Fattar inte att de små benen kan springa så fort! Imponerande! Sen måste jag ju även ta upp att Ami är hennes idol. Hon går gärna och lägger sig intill henne. Så sött.

Devil har fått varit med i ladugården, hemskt ställe om du frågar honom.. HÖNOR och FÅR har ni hört så hemskt.
Dessutom var han tvungen att gå förbi fåren som tittade på honom (dom stod bakom galler)  för att komma till sin ÄLSKADE husse.. Men han lär nog fort om han är med varje dag.
Snön däremot, den älskar han. studs studs springa sprina säger han;) hehe

Mina Älskade Aussies har legat på soffan mest hela dagen.. Ful väder säger dem och lägger sig.. Ute är de full fart men man märker på dem att de inte "gillar" de.. kanske jag smittar av mig... Vill verkligen inte göra nått ute när de är så här...

Snart vår, jag hjälper den att komma.. ca 30 ägg som ska in i kläckaren nu! Australorp och Grönläggare! Till våren finns de smått om nån är intresserad;) Och fler sorter blir de senare när de  kommit igång..
Sen så ska jag låta myskankäggen ligga nu, lärde mig igår hur man ser på ett färskt ägg om de är befruktat utan att lägga de i kläckaren. man knäckte de och kollade på gulan. Fiffigt:P Så nu hoppas jag att myskorna äggar vidare och vill ruva!:)


Jag har ett nytt försök till att skriva blogg nu ett tag, de går väl över precis som alla andra gånger:P
Men jag försöker iaf:P
God natt


Kommentarer
Postat av: Carro & co

Jag är impad Stina!

2010-02-04 @ 22:55:09
URL: http://www.cefeus-kelpie.com/carro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0