TROTSA

De är så kallt så kallt! Tror jag ska AVLIDA! -28 vad är detta?!
Men mitt på dagen var de -18 så då gick vi ut ocg tränade lydnad, alla aussies fick sig små pass...
Lyckan var total även om de vart käldkramp i tassarna ibland. Jag har fått sug på lydnaden igen, MEN man vet aldrig de kanske går över lika fort... Men nu när jag är på g måste alla få sin del!;)

Caliber var först ut, full fart, såååå lycklig. Blandade små hopp och sånt bjöd han på. Han fick jobba fot, läggande och inkallning. De går frammåt. Inkallningen börjar han äntligen fatta att man ska bromsa in lite INNAN man ska vända och sitta....
Foten går bra än, nu gäller de bara att jag är lugn, vi går korta sträckor än. Han har även insett att han har en rumpa, de ni! och han tar med den i svängar mer och mer!;)

Reppe var nr 2 ut. Han var helt vild, längesen han tränade fot, inkallning med stå, och där finns de MASSOR kvar att jobba på. Då jag säger stå så saktar han in och går saaaaaaaaakta mot mig... Var ju kanske inte de jag ville... Men han tycker han är BÄST så klart;) Så var de lite inför fjärren... sitt till ligg fixar han. men till sitt är svårare men de finns där de gör de!

Sist ut var Cherry skrutt ut. lite fot, inkallning med stå och ligg. Roligt sa cherry, hon gör ju de men de kanske inte ser hundra ut men de är iaf.. Vet inte om de blir tävling med henne men kanske! Vittring finns ju inte alls och de saknas många moment till.. 

Så har jag varit på styrelsemöte gör Föllinge-Krokom BHK, jag sitter ju i Agility sektorn nu. trevligt och intressant. Får se om man kommer igång lite mer nu då. Spårkurs skulle de vara i vår med. Massa kul som man kanske ska hänga med på!

Sitter och ser OS nu, en silvermedalj är ju inte fy skam i alla fall;) Duktiga Svenskar har vi!
Med dom orden avslutar jag för i kväll.
God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0