Lediga dagar

Underbara dagar! Skolan är klar (till måndag då nästa kurs drar igång) lugn och ro från onsdag. SKÖNT!

Igår åkte jag och mamma till Sundsvall, Birsta city och IKEA!!;) lite fattigare när vi kom hem än när vi åkte.
Kläder och lite annat smått och gott! Jag samlar på mig inför den förhoppningsvis kommande flytten. Trevlig dag var det i alla fall!

Marcus fick vara hemma med lite hundar han!;) 6 st närmare bestämt, men de lät som att de hade gått bra i alla fall!:) Lilith och Devan leker som vanligt i 120;) Men de sover ju tungt efteråt iaf;) haha..

Fick SMS av Emelie som har Axel igår, hon hade gjort illa foten och kan inte gå, så idag hämtade vi Axel i Krokom så kan får vara här istället så matten får läka så hon kan gå sen!;)
Var lite fundersam om hur de skulle gå med Caliber men det gick så bra så, Stuvade in honom i buren bredvid Bibo i bilen, sen hem och ut och gå lite innan jag tog in dem.. Men inte ett ord än så de är lugnt. Caliber behöver det nog lika mycket som Axel;)

Så har jag och Caliber tränat lydnad idag! (ja ni läste rätt) HELT otroligt, jag vet!
Tränade mesta dels fot och jag är PAFF:.. har ju mest bara tränat fram och tillbaka här inne och de är inte långa sträckor. Men han hängde på bra och var följsam! TOM jag vart ju riktigt pepp ju:P Så tränade vi läggande och inkallning. han kan han min lilla pojk! Duktig är han! måste komma igång mera! MÅSTE!

Sen tog vi Cherry, Repp och Axel ner i skogen och de for runt som galningar i snön.. Caliber och Devan gick promenad med Mig och Marcus till hans mor, så kikade vi på lammen, Calibers uttryck sa "valla?" men han fick ligga utanför när jag var in och klappa småttingarna. Han låg tyst och snällt! Han börjar bli stor min grabb.
Lite surt att vi inte vallat på ett tag nu, men de känns som att de är så tjocka redan:(

Och sen har vi spenderat kvällen i soffan, störtlopp och nu skidskytte..
Hade ont i magen när Anja åkte... Får fy hur hon for igår:( Tänk vad man påverkas ändå..

Nu ska vi börja med apporten jag och BIIIFO.. de får bli inneträning de! För hålla saker har hans matte inte lärt honom (FYYYY MIG) men att kampa, de ÄLSKAR han, så han har inget problem att ha nått i munnen;)
Vackra Caliber har fått päls, långt på bröstet och på farmbenen! Snygging;)

Imorgon ska jag klippa mig, som vanligt vet jag inte hur! Spännande;) Marcus ska spela "grönsak", kommer aldrig ihåg vad de heter. Sen hem och dona skulle jag tro! lite promenader kanske, MÅSTE komma igång att röra mig!

Allt för mig!
Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0