Devil redo för världen!

Idag hade vi en mys förmiddag (jag har gjort allt utom de jag borde.. plugga..).
 Här hemma kördes de agility men de var lite väl halt så de vart bara lite!
Men Caliber gjorde mig stolt, han drog på hinder och lyssande fint på mig!
Hade en raksträcka på 3 hinder och 2 hinder i en båge efter de! Sen efter de så var de ca 180 grader till en tunnel så kom man tillbaka på raksträckan. Första gångerna körde jag bara hinderna och sen belöning, sen körde jag med tunneln och ut på raksträckan. Funkade bra förutom att han missade hinder nr 2 i raksträckan då han kom ut i en "båge" när han hoppade hindret efter tunneln. Så där fick jag dra in honom igen så fick vi till de.. (Borde sett de från start men jag hade kört Cherry innan och hon styr ju upp själv... Dum matte)
Hmm undra om någon förstod hur mina hinder stod..

Sen så tog vi en härlig promenade i solen (tro de eller ej men den sken här i en stund) 25 min vart de iaf, så voffarna fick springa av sig lite. Även lillis sprang som bara den, sen har han varit trött hela eftermiddagen...
Lunch och sen iväg till Hammerdal så nu har Devan fått sin 12 veckorsspruta och KC som täcker lite av kennelhostan;) Han var duttig, hälsade på veterinären och praktikanten och snokade runt. Vågen skuttade han upp på med.. 3,4 kg! STOR ponke!

När vi kom hem igen var de grått och trist.. Så då vart de Te och soffa! Bra drag! Tyvärr försvann tiden så nu blir de sen middag.. Insåg att de inte gick snabbare om jag stirra på den... Tyvärr... Men snart så!

De var väl vår dag, nu återstår middag, vattna kaniner och kanske ett pass på crosstraninern..


Kommentarer
Postat av: sofie

biiiild sa jag ju!

2010-02-08 @ 20:13:24
URL: http://www.dogpower.nu
Postat av: Carro & co

Oh det är så svårt för mig att träna nu! Lulle är inte nöjd med att se på mamma när hon tränar längre.. Ska försöka få till lite situps och träning idag.. (tisdag) :P Ska städa och det är väl lite träning ;)

2010-02-09 @ 08:44:40
URL: http://www.cefeus-kelpie.com/carro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0