Agilitytankar

En dag i vila.. Lite mini hundträning i vardagsrummet i form av lite fot och bakombytesgrunder på han som inte vet vart matten är;) Vi får väl se om de hjälper!.. Ska nog ta fram min lilla mattbit snart med och träna kontaktfält i trappen.. Man tager vad man haver heter det väl?!

Är så grymt tävlingssugen nu, min plan är att erhm fega lite i hoppklasserna och hoppas så mycket som möjligt på att gå nolla (om de nu räcker) och sen testa springa järnet i agilityn.. Iaf de två första tävlingarna i år sen ska jag springa fort som bara den restan av året.. Hur de nu ska gå.. Tajma byten, röra mig och inte bara skrika och stå still.. De  är jag de.. CHEEERRRRYY och sen står jag bara... Suck..

Längtar till nästa kurs vi behöver de verkligen! Undra hur mycket man tänkt efter kursen. Och jag hittar fler och fler saker som jag gör som jag troligen inte borde göra. Man lär så länge man lever:D (och tur är väl de)

Inte tusan har jag tänkt på att de spelar roll hur jag springer. Och inte har jag tänkt på hur jag gör mina framför byten eller om jag lutar mig frammåt eller bakåt.. osv osv.. Inte konstigt hon tvekar på vart hon ska..

Hmm näe snurr snurr i huvudet!

Här hemma är de som vanligt fast med småvalpar då;) Flicka ser man inte mcyket av eftersom hon är med mamma hela dagarna. Devil däremot syns (och hörs) desto mer;) Han har blivit en äkta Pappagris, om marcus går utanför köket så blir de en olycklig valpis.. Men han lär sig nog tids nog:)

Bland de andra djuren är de lugnt, beslutade att fårtanterna får vila inför lammingen nu, tycker de ser så runda ut redan nu.. Längtar verkligen våren med lamm och nytt liv på gården.
Visserligen kanske de kommer en kull kaninungar imorgon, vi får se:) Den honan hade förövrigt gnagt sig rakt igenom sin dörr idag.. s**t kanin, burarna blir ju inte direkt vackra när man måste lappa och laga.. mitt i en typ plywoodskiva.. hur fanken får de fäste med tänderna!?

Näe nu ska datorn stängas ner.. Marcus sover på golvet med Valpen redan så jag ska väl dona lite med min herre innan sängen ropar.
natti


Kommentarer
Postat av: Carro & co

Duktig du =)

Längtar också till tävling och mera kursande :)

pussa på flicka och devil! och de andra med såklart!

2010-02-04 @ 08:56:31
URL: http://www.cefeus-kelpie.com/carro
Postat av: Sandra

Åh vad du bloggar! Kul att få höra lite. Blev det några ungar? Du kan läsa på våran blogg om hur rolig Stoja var igår ;) Plus att mamma fått en spricka i revbenen på grund av hennes bur, hah! Tycker du borde uppdatera med många bilder på dom (antagligen) superduper söta nykomlingarna :)

2010-02-04 @ 17:22:36
URL: http://sandraj.webb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0