Agilitykurs och ny familjemedlem

Helgen gick i Agilityns tecken, så underbart kan jag lova! Gud så jag saknat agilityn.
Kurs för Tobias Svensson ner i hudik, tema Fart. Och nog har vi sprungit alltid, träningsvärken kom dock som ett brev på posten!;) Både jag och Marcus har snappat upp en hel del kan jag lova. Otroligt lärorikt!
Nu blir de till att TRÄNA kondition på matten! Nu jäklar, JAG SKA springa i sommar. Fort fort fort...

Så fort som jag (hoppas) att jag sprang i helgen på banan har jag nog aldrig sprungit... För att inte tala om hussen och Reppen.. Dom sprang på otroligt bra dem med! Nu ska här jobbas. mattes tajming i byten. Inte stå still osv!
Ser fram emot nästa kurs;) Och sen hoppas jag alla som var med på kursen påminner på tävling:P;)

Lördagskvällen var de mat på pizzeria, vart dock fisk för min del.. Efter de så följde Marcus med Ida och klappade Järvsöfax. Gissa om han var lycklig sen;) Själv följde jag med till Carro och Johan. Pussade på Lukas istället, mys pys!:D 

I stora drag bjöd helgen på Agility, hundprat, trevligt sällskap, god mat och massa att tänka på;)

Vi avslutade Hudikhelgen med att hämta upp mammas lilla Mittel flicka från Cefeus som heter just Flicka.
En kolsvart liten skönhet som är "tuffare än du tror";-) Otroligt gosig liten tös! 1.7 kg stannade köksvågen på;-)
Säger som jag sagt förr, de är bara ett fel på henne, Hon är inte min;) haha!

Sen så har ju Marcus länge (typ sen han såg Crut) pratat om valp efter honom eller varför inte sno Crut.. Hans andra alternativ har han inte lyckats med så efter mycket om och men vart de en liten Crut bebis här med..  Vi hade inte tänk ha nån fler hund nu men så vart det. Jag är hemma mycket och Marcus lika så eftersom han är arbetslös med planer på att läsa på distans. Så de är ju nu vi är hemma och inte sen;) Så igår flyttade även Midimys Knut "Devil" in här.
Så nu består min och Marcus hundflock av tre härliga aussies och en liten toksöt mittel pojk:)

Så nu blir de nog full fart här hemma ett tag! Men de går nog bra.

Nu ska jag försöka rycka upp mig lite, upp ur soffan och sen träna Caliber:)
ha de bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0