Spöregn, tjocka magar och kaninungar

Är de de som är tecknet på vår? Jag hoppas jag i alla fall!:D

Kom just in från ladugården..
Mina KNÄPPA Myskankor har kommit på att de kan hoppa upp i gamla hönsredet och lägga sina ägg...
Får väl så om man kan bygga en väg ner till dem:P Annars får ev Ällingar en "flygtur" ner...

Fåren då, dom ser ut som tunnor just nu! Men nästa vecka börjar lammningen! Längtar allt till de!
Den ena är tjockare än den andra och hej och hå...

Så har jag gooonat med kaninbebisarn, Redi x Dumle kullen. Tror dom är 3-4 veckor. såå söööta!
Har även räknat Rödluvans kull, trodde allt dom var fler än dom var, bara 5 st. 4 röda och en viltröd. 2 veckor gamla! Väntar två kullar till plus att jag tog hem en till hona idag, hoppas hon vill göra små snart.

Idag har de regnat hela jäkla dagen.. URK säger jag. Vår och sommar- JA TACK! men inte spööööregn de vill jag ju inte ha!

Vovvarna har inte fått göra nått idag... för någon dag sen så tränade vi lite inne.. de är ju typ vad man kan göra nu om man inte har skridskor;)

Imorgon blir de städning av kaninburar och i ladugården.. VÅRSTÄDNING;)

Alla ord lägger vi VÅR framför nu!;)
Ska försöka fota sötnosarna oxå så ska ni få se...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0