Tävling

I Fredags var jag och marcus på studentbal. mycket trevligt och så.. Kl 00 satt vi oss i bilen och började åka mot umeå.
Vi kom fram runt 7 efter många sovpauser. lagomt trötta var vi...

Men men tävla skulle vi och tävla gjorde vi.. drar bara igenom loppen lite..

Cherry Agility 3, debut för i år.. kändes som att jag inte var där jag skulle och vi fick en hel del långa svängar. Inte så mycket gräs som förut men nån tugga var det väl... vi fick 1.XX i tidsfel och jag tror att jag kan gissa LIIITE på vart vi kunde tjänat in den sekumden.. hamnade på en 3 plats i alla fall.. Vackert så;)

Cherry Hopp 3. Ett nollat fint lopp.. Banan var relativt lätt och vi lyckades hålla ihop, jag viste inte helt vart jags skulle placera mig och var lite rädd att springa in i hinder... Men det gick bra.. vi kom på en 4 plats och fick Cert! Jag var bombis på att hon vart Champion då¨men näe, de var i agility hon hade två! Så nu har hon två Cert i varje klass! Kalas!

Repp Agility 1. Detta lopp hörde jag och det var  ju en stoooor miss... vi kom runt med 10 fel på hinder och TIDSFEL så de sjöng om de! inte ville väl han springa med mig.. och kollade efter husse gjorde han...

Repp Hopp 1 husses hund var de ja! Slalom strul så han gick inte in.... diskade sig där.. men sedan gick det bra igen! Men med marcus så springer han ju på jätte bra!!!

Så Sofie då som skulle värma upp på Agilityklassen med Indra. Nollar och går upp i 3an! TJOOOHOO!! Grattis! de kallar jag fin fin uppvärming!!

Somnade tidigt den kvällen vill jag lova...

SÖNDAG

Cherry agility 3. Nollat lopp som kändes kalas.Bara en grästugga (!!!) och kom på en 2a plats...
Här vart jag sur, för vinnaren och cert tagaren hoppade Aet ner och fick 5 fel som domaren sedan tog bort då hunden kom i mål.. Surt.. Men men det kommer väl fler tåg!!!=D

Cherry Hopp 3. Här skulle vi testa att få till nån bra start.. Tina sa att jag skulle testa att bära in henne. sagt och gjort! Marcus har en fin bild på de! (den kanske kommer) Men jaa den vart de ju ite strul ändå i starten... Loppet gick bra, nån lång sväng hade hon... Nollad vart hon och kom 4a.. certet gick till nr 3 en super söt och duktig golden!!!

Repp agility 1. husses och repps bästa agilityklass tyckte husse själv. han hoppa dock bommen ner och sedan gick han ur sista pinnen på slalom. 10 fel var det.. Men resten var bra!

Repp hopp 1. husse bytte fel strul och fel i däcket som följd. sedan hände de nå mer och sedan vart de disk..TYP så... men fart hade han!

Sofie och indra i agility måste jag oxå skriva om.. VÄRLDENS NEGATIVASTE på banvandringen. hon hade ju inget där att göra osv osv osv... Men de nollade och kom 3a!!!!! UR snyggt lopp!!!

Efter denna helg så inser jag att....
....Cherry och jag måste träna tajta svängar, förberedande av sväng.
....Cherry och jag måste träna STARTER
....Cherry och jag måste träna snabbare kontaktfält..
.....Repp och husse måste träna kontaktfält
.....Repp och husse måste träna slalom- och tunnel ingångar
.... Repp och husse måste träna tajta svängar

Säkert mer men de kom jag på just nu...,

__________________________________________________________________________________________

Idag har jag påbörjat kaninbursbygge... de är nog en syn för gudarna men jag tycker att jag är duktig i alla fall, haha...
Blir spännande att se om de blir nått tillslut haha... Inväntar sambon nu för lite hjälp haha..

Kaninnytt
-Kaninen houdinina är parad idag men min viltgula hane Rack Jabbit.. Hoppas på smått!
-Tan honan har väl ca 2 veckor kvar innan smått hon.. spännande...

Kommentarer
Postat av: Sofie

tack för grattis!

och GRATTIS till er igen! ni ägde i helgen!!

bollnäs låter bra det! ska kika när jag kommer hem från enköping, tror det är någon dag innan bollnäs så det borde funka!;)

2009-06-02 @ 19:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0