Student och Caliber

Igår var dagen med stort D.... Min studentdag! Tjooo och tjim tro mig...
Kyrka och betygsutdelning..
En present öppnades, som jag fick av mina kära vänner(!) de innehöll:
En Kastrul som de låg en tygkanin i, lyfte man få den så satt de en lapp i botten med texten
"Vi kommer och äter kaningryta sedan"
I kaninen låg i blommig hammare som man kunde skruva i sär, så var de en skurvmejsel i, den skulle jag ha när jag bytter burar!
Många skratt var det från både min och mina vänner sida! UNDERBART roligt! Och jag lovar att de blir kaningryta så småning om;)

Sen var de flakåkning och massa skratt osv...
Hem och äta med familjen! Fick lite pressenter bla en bilnavigator så jag ska hitta till olika saker ;-)
Smart mamma, jag som aldrig hittar! haha... lite pengar och pressentkort på Cervera;) Blommor var de med.
Och för att inte glömma de fina brev som låg i Ladugården! Från Super Snälla Silver Sara, Houdinina, den stora ninen som bor här, skrev att hon trivdes och ville bo kvar och skulle få stanna hos mig! Så jag fick Houdinina!
Tusen tack!!

Så till Caliber på Mariannes begäran;-) Trodde jag skrev om honom sist... men nä de hade jag inte..
han är min stora vilda nalle... Han är här och där och lite hit och dit.. Stå still vad är de?
6 månader är han nu! Ska ta och väga och mäta...
I veckan började vi på Ligg träning, och shit mama vad snabblärd "lillen" är! jag bara gapar..
Så inkallningen är mycket bättre nu med! Fast han leker med de andra och så!! Sitt är klockrent fast han far fram som en vilde....
Och jag är glad att folk står upp efter att han hälsar på dem... hopp skutt osv... Något mycket hund är han då han hälsar på folk. Men vad gör de? haha....  han säger ju bara att han älskar dem!
Lillen ska få följa mig till Ewa på Oskargården sedan och bara träna lydnad fårhagen.. Spännande! Sedan ska vi prata med Nina och höra om vi får komma dit och testa på och hälsa mer på djuren!
Ankorna har vi vart in till för ett tag sen... han blir lite galen på dem...Men tro mig på kaninen i bur smyger han såååå försiktigt och fint på...

Så har vi "spårat" en gång till efter valpkursen (som förövrigt är slut) ett åkerspår, vinden var lite knepig, men lillen löste de fin fint!! STOLT! kanske var 100 meter men ändå!! Han fixa de utan hjälp!
Detta ska jag fortsätta med! jag vill tävla bruks, Cherry kan jag ju de med men de har ju inte blivit av. Så CAliber MÅSTE bli Spårhund med!!! ;)

Kram på er/Stina



Kommentarer
Postat av: Marianne

Grattis till examen Stina och tack för att få höra om Calle-Caliber/Kram kram

2009-06-07 @ 09:32:55
URL: http://web.telia.com/~u44307365/
Postat av: sofie

klockrenaste presenten någonsin om jag får säga det själv ;)

2009-06-07 @ 17:33:23
Postat av: Lisa

Kul att få läsa lite om Caliber!!

2009-06-11 @ 22:30:07
URL: http://eskil-isak.com
Postat av: Sara Lindqvist

Grattis till studenten Stina! Lycka till i sommar i SM. :)

2009-06-12 @ 11:45:58
Postat av: Lina

Grattis till studenten :)

2009-06-12 @ 21:56:20
URL: http://www.bachwi.se
Postat av: Sandra

Glad midsommar!

Hoppas allt är bra med er!



http://i9.photobucket.com/albums/a58/s-bordois/gladmidsommar.jpg



Kramar

2009-06-19 @ 15:00:21
URL: http://sandraj.webb.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0