En liten uppdatering;)

Här hemma står det inte still minsann!

Ami tränar för fullt i Agility för hon ska debutera hon! Stoora fröken nu!
Näe jag är nöjd om hon är glad i alla fall och springer.. Vill hon inte så blir de nog snabbaste vägen till mål..
Carro tyckte jag skulle lära in "Korv" på henne, men det finns bara en "Korvhund" och de är ju PIIIBIIII!!
Så Ami ska nog få bli en Mjukost på tub hund;) lite långt dock att ropa mjukost flera gånger på plan... Men men, de löser sig;)

Cherry är halt ännu efter SM:et så hon skall inte tävla i bollnäs.. Lillstrumpan har "vila" hon går gå runt och så men inte tokspringa ala AUSSIE... Så har vi varit till en Massör så hon får massage hon mest varje dag!
Uppskattas av henne! Och jag tycker att hon blivit lite bättre.. Peppar peppar!

Caliber von vilde(!?) har fullt sjå med att hålla koll på sig själv.. Vinst med honom är att han oftast kommer när jag ropar! (Ska väl inte säga för mycket nu.) Han kan sitt, ligg, stanna, Okej och kom kan han. Det är väl steg ett;-) Men Han är ju baaaara 7 månader, min lilla bebisvoff.. Vi har många år på oss!
I förrgår  fick han pröva en tunnel då vi var och träna. Mallig som bara den när han tordes. Han gick den några gånger sen gjorde vi en inkallning på plan resterande tid var han publik.
Och Publik ska han vara i Bollnäs till helgen, så ska han tälta och bo med Diezel. Caliber och jag har pratat om det hela och han lovade att vara snäll och inte terrorisera Diezel och busa allt för mycket.. Meeen vi får väl se... Livet leker säger den grabben!

Så vad mer.. Jo kaninerna ökar här hemma... avelsdjur till mig och kullar. Idag fick jag en med 2 st i.. En kull, nä ett par måste de vara.. ROSA... såg ut som råttbebisar, huu... De lär ju bli albino, som pappan...
Burarna börjar komma iordning, målar och donar.. Idag har pappa varit här och hjälpt mig. Så nu är stora 6 facksburen snart användbar;) Ska baaara måla i den med... Den som gillar att måla är välkommen.. jag är LE... Och denna Ladugårdslack gör en yr i huvudet.. Men men de tar sig i alla fall..

Joo vad mer, vi ska köpa grindar till fåren för att kunna göra lammboxar och så, dom tänkte jag sno ute sen på sommaren! De måste ju funka att ha som hage att träna vallning i! (När vi väl kommer dit..)
Caliber och jag ska ner till Marianne i Okt och testa på vallning! Undra om de bara är vi i kullen som inte prövat än.. Men luugn, vi kommer! Vi norrlänningar tar god tid på oss, en sak i taget och jag lovar er, De hinns!;)

Nu ska jag nog sätta punkt och hoppa i säng... Där kan jag ligga och fundera över ev vidare skolgång med mera... Huga hjärnan går på högvarv...

Natti!

Kommentarer
Postat av: sofie

ser fram emot helgen! vi ses för sällan numera!

kramkram

2009-07-16 @ 00:56:50
Postat av: Carro

Svårt att ropa 'mjukost!' bara ;)

Annars kan Piiibii bjuda på korvordet också ;)



Vi syns imorgon!

2009-07-17 @ 19:50:25
URL: http://www.cefeus-kelpie.com/carro

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0