Höst

Nu är det väl höst i alla fall?
Njuter av mina sista lediga dagar innan skolan och plugg drar igång igen..  Är lite nervös om jag ska vara ärlig. Men men, går de så går de;) Passar de inte mig så får jag väl komma på något annat. Men fatta så skönt de skulle vara att ha en utbildning när jag är 22.

Höst betyder många lugna promenader i skogen med en korg på armen. Och många påsar med god svamp ner i frysen. Snacka om lycka! Snart drar jakten igång med, och förhoppningen är att ännu mer av vad skogen erbjuder kommer till min frys. Mmm.. Njuter.. Svartvinbärs gelé och saft är kokat och lingon skall plockas. Hallon har min mor stoppat ner i frysen redan!

Senare blir det ankor och gäss som ska bort med... Börjar nästan längta.. Visst gässen är vackra till tusen men de nyper hundenAmi) och katterna om de får chansen, pluss att de börjar bli trångt i rummet där de bor. Ankorna har jag väl en 19 st av just nu.. ska ha 6 kvar i vinter. Inväntar att min vän Anette kommer upp och hjälper mig att plocka ut de bästa för avel. Lärorikt för min del! Åh tänk vad skönt när Vintergrupperna bland höns och ankor är i sin ordning. Längtar!

Ska även fylla på med två nya myskanksdamer så jag inte bara har ett par. Och jag lovar att de får ruva hur mycket de vill till våren!

Även fast hösten är underbar så längtar jag till våren! Tänk när lammen föds, årets första kycklingar, och ja allt nytt liv som våren kommer med. Och sen blir man ju bara så otroligt lycklig om våren, haha.

Näe nu till vad som händer.

I lördags var vi på agility KM, där chockade Ami inte bara mig skulle jag tro, genom att springa framåt utan hinderfel! Visst fart behöver vi en stor dos mer av! Men de kommer nog.. lill pluppan vann båda sina lopp och blir nog klubbmästare tror jag.. Tänka sig!
Cherry var kokkopära i första och gjorde de mest onödiga vägringar som fanns i första loppet. HUGA... Men men så kan de vara. Nästa lopp nollade hon och vann, dutti flicka..

Caliber då. 8 nej snart 9 månader! Vardagslydnad, vara-med-på-allt-i-olika-miljöer osv. Myrornas krig i skallen stundvis tror jag! I veckan var han med på träning men var bara publik. Huga så vild han var.. Men igår så var han en snäll kille som skötte sig fint.. De tackar vi för!
Försöker ta ut bara honom på promenader, förbi hästar, kor, bilar och grisar.. nyttigt för liten kan jag lova.
9 månader... Snart ett år.. Men nej för mig är han liten än. Hjärnan är inte vuxen på långa vägar!
Tränar knappt någon "lydnads-lydnad", tränar inkallningar, ligg på avstånd, lite agility och tja inget mer..
Nått spår blir de.  Men så snart fåren är invallade så ska jag be om vallhjälp! De måste vi komma igång med!

Hela ladugården vart städad idag. SKÖNT! Nu dröjer de nån vecka till nästa gång. skulle cäl ha testat para några kaninhonor idag men jag tror det får vara... (Joo om någon vill ha nån kaninbebis så har jag snart 8 veckors till salu;) Stora kaniner blir de, i många olika färger)

Allt för mig;)


Kommentarer
Postat av: sofie

vad ni står i :) det kommer bli jättebra med skolan, det känner ja på mig!

2009-08-30 @ 21:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0