Agilityträning

Igår så möttes jag, Tina och Sofie i Aspås för lite agilityträning.. Cherry fick vara med för första gången på lääänge.. och hej och hå vad hon sprang på! Matten är dock inte lika bra på placeringar och fart.. jag är för seg med placeringen helt enkelt! ( Nästa gång vi tränar får vi bygga nå liknande och ni får hjäälpa;-) )

Ami sprang på igår hon med.. Duktig mus! Men fanken vad svårt vi har med framför byten för hon stannar då jag börjar vrida.. Så jag måste springa med över och sen vrida.. typ.. Lärorikt att springa med en som inte är som Cherry..
Vi hade med oss den magiska belöningen  KORV!! Slalomen tar sig men hon hoppar ofta över en i mitten.. tror de var i skarven som är på aspåsslalomen. Däcket gick kalas igår.. Men gungan är så där... hon gilla INTE smällen som blir.. dessutom gjorde hon stålmusen ut från den igår...

Cherry och jag hade även en fin fin uppfinning för dagen.. en matta att lägga i starten som hon skulle ligga på! Och MOHAHA hon nådde inte nå gräs! Så vi fick inge bråk i starten om de.. Men den knäppmajan äter fan i mig grus/sand med i farten.. Vad less jag vart! Suck.... Inför Huddik ska vi träna slalomingångar! Hon har fuskat med det.. huga.. tanten på snart 5 år kan inte slalomingångarna... Sen kontaktfält vore ju bra med.. Dom skiter hon oxå i..

Caliber var med han med.. hans 3:e pass på "hopp" hinder... som han bara springer igenom! duktiga var han! Kör me skål så han springer rakt på den;) Sen gjorde han givetvis tunneln med;) även böjd tunnel! Som att de skulle vara svårt;
I vinter blir de kontaktfält och slalom! Sen får vi väl se när lillen är mogen för start.. Som de känns nu så dröjer de lääänge innan ni ser oss på en tävlingsplan... Så säger man Bra och vips så är hunden inte där jag är utan 10 meter bort... Yvig är bara förnamnet på min plupp! 

Han och jag jobbar även på fotinggångar än.. Vi har inte börjat gå nått än där.. som jag sagt förr.. vi skyndar låååångsamt! 

Joo vet ni med.. Cherry höööglöper.. Hon tycker att Repp är snyggast i helaste världen! Så hon går och trycker sin rumpa mot honom om hon har chansen... Suck...

Nä nu ska jag nog ta och masa mig ut och släppa ut ankorna och gässen... gääsp...

 

Kommentarer
Postat av: sofie

ni är duktiga! vi hoppas på träning snart igen!

måste ju fortsätta nu när vi kommit igång. ;)

2009-08-06 @ 11:49:28
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Roligt att läsa om er träning!



Kommer ni inte ner och hälsar på snart?! ;)

2009-08-07 @ 09:37:01
URL: http://chenin.se
Postat av: Camilla, Chenin & Choice

Men om du säger när du vill komma ner så kan vi boka in oss hos Nina. Eller Tina. Eller Ingrid. Behöver inte vara så avancerat som en kurs första gången. Marianne kanske t o m har får också. Du är alltid välkommen att bo hos oss om du inte har någonstans att bo. Vi kan styra upp en kullträff eller nåt.

2009-08-07 @ 11:10:51
URL: http://chenin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0