Lamm och rentankar

Jaa för imorse föddes de två första lammen här på gården.. Marcus var t kl 6 och kom in och sa att han tror att de var på g... Ena tackan låg och krystade trodde han... Vi sov i 45 min och gick ut och TAADAAA två lamm, en tacka och en bagge. Lycka!! =D En av de andra tackorna försökte stjäla ett lamm så de vart snabbt en lammbox... Så nu är de bara att invänta de andra tackorna som skall lamma!

Joo, igår när jag åkte bil och de stod renar vid sidan så kom jag på en "smart" sak... Så lyssna och njut....

"Kära Renägare!
Skulle ni kunna färga era renar som går vid vägen till en annan mer lämplig färg?
Förslagsvis kanske GUL eller ROSA eller möjligtvis GRÖN. Så att man kan se renarna liiite tidigare när man kommer och kör... Det blir nämligen väldigt stressande när man kommer i 90 och sen är de fullt av renar..
Så OM renarna var en annan färg så varnas folk tidigare för dem..."

Hallo de där plastsäckarna har suttit vid vägen i en helvinter och jag har inte sett en enda ren, MEN NU står dem där och orsakar panik i mig... Så jag tycker vi färgar dem!


Nog om de... Caliber har varit en goknöl idag och han har lyssnat när man ropat osv... Allt bra utom en sak... Pucko jag släpte Caliber och var hos fåren... kommer ut ur ladugården och vad händer där ju herrn står med en anka i munnen.. I ren panik skrek jag och han stack med ankan... Den väger 3-4 kg :O
Dels hade jag glömt att ankorna var lös på gården och sen trodde jag väl inte att han skulle ta de... möjligtvis jaga men att ta hela jävla ankan i käften.... Nåja i grund och botten mitt fel.. Ankan lever men är chockad och blöder från vingen.. Caliber har ju sina huggtänder kvar... Hoppas det går bra med den bara, annars vet jag någon som behöver en ny avelshane....

Kram kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0